בן גביר מכחיש את הפרסום: "עומד מאחורי מה שהבטחתי"

    בנצי לייזרוביץ No Comments on בן גביר מכחיש את הפרסום: "עומד מאחורי מה שהבטחתי"

    בטקס שנערך במשטרה אמר השר בן גביר כי הוא עומד מאחורי הבטחתו להוספת תשעה מילארד שקלים למשטרה. בנוסף אמר כי "בדמוקרטיה החוק ברור מאד כי המשטרה נתונה למרות הממשלה"

    צילום: מירי שמעונוביץ לע"מ
    22:49
    12.05.24
    יענקל'ה פרידמן 1 Comment on יענק'לה במונולוג מצמרר: "הפעם האחרונה שראיתי את אחותי"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בטקס יחידות משטרה מצטיינות, נאם השר לביטחון לאומי ח"כ איתמר בן גביר, והתייחס לפרסום אודות כך שהמשטרה לא תקבל את התקציב אותו הוא הבטיח, ולעימות המתמשך שלו עם היועמשי"ת.

    "בימים האחרונים אנו שומעים קולות של מי שמתבלבלים למי כפופות זרועות הביטחון בישראל. במדינה דמוקרטית החוקים ברורים מאוד: פקודת המשטרה קובעת שהמשטרה נתונה למרות הממשלה כמו שחוק יסוד הצבא קובע שהצבא נתון למרות הממשלה" פתח בן גביר. "דוד בן גוריון בנאומו במפלגת פועלי ארץ ישראל, קבע כי צבא שאינו כפוף באופן מוחלט לשלטון הדמקורטי של העם – הרי בסופו של דבר הוא משתלט על העם ומוליד אנרכיה".

    "בימים אלה יש כאלה, שמבקשים לשנות את הכללים, מפעילים לחץ, מנסים לגרום למשטרה לאכוף את החוק בצורה לא שוויונית, להשפיע פוליטית על קבלת החלטות, להסית נגד ממשלת ישראל הנבחרת ואפילו לפלג את המשטרה מבפנים" המשיך בן גביר, "אולם אנחנו נעמוד על המשמר ולא נאפשר פגיעה בשלטון החוק, בעקרונות היסוד של השיטה ובעובדה כי הדרג הנבחר הוא הוא שמתווה מדיניות והמשטרה נתונה למרות הממשלה – זה א.ב. במשטר דמוקרטי וכשלא מקיימים את זה לא פלא שאמון הציבור נפגע".

    "עם הסמכות באה האחריות ואנחנו כדרג מדיני נבחר, חייבים לתת כלים למשטרה לעבוד. בימים האחרונים רצים כל מיני ספינים ורכילויות של אנשים שרוצים לפגוע במשטרה ומפיצים פייק ניוז" הוסיף. "חשוב לי לנצל את הבמה כדי לומר לכולכם ולכל שוטרי משטרת ישראל והסוהרים שאני עומד מאחורי ההבטחה שלי לתוספת תקציב של תשעה מלייארד שח למשרד ולגופיו, כפי שסכמתי עם רוה"מ ועם שר האוצר, ובצורה פשוטה וברורה: אנחנו נעלה את המשכורות של השוטרים עד דרגת פקד באופן דרמטי כפי שהתחייבנו, ואני שמח לבשר לכם שהגענו לסיכום עם האוצר שגם השוטרים יקבלו את המענק שמקבלים כל עובדי המדינה בסך 6,000 ₪ כבר במשכורת הקרובה".

    בנוסף התייחס בן גביר למתיחות הביטחונית לקראת חודש רמדאן: "השבוע מתחיל חודש הרמדאן, ואין לי ספק שאנחנו יודעים ומבינים ששמחת חג מבורכת מאוד, אך פגיעה לאומנית, הסתה, טרור נגד יהודים – הם קו אדום שצריך לסכל אותו. דרישה אחת לי אליכם, מימוש מלא ומוחלט של מדיניותי. יחידה מצטיינת היא יחידה שמבינה את מדיניות השר, את דרישות והנחיות המפכ"ל והפיקוד הבכיר ומממשת אותם הלכה למעשה".



    0 תגובות